הרצוג יחזור לפוליטיקה? | הפרשנים

    מהדורת הבוקר No Comments on הרצוג יחזור לפוליטיקה? | הפרשנים

    אבי גרינצייג במהדורת הבוקר: "אולי הרצוג הבין שאין לו סיכוי למצוא פתרון והחליט לפחות לפתוח לעצמו חזרה את הדלת להנהגת השמאל בעתיד"

    21:04
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "גם האסון הוא השגחה פרטית": הרב גולדווסר בשיחה של אמונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים אבי גרינצייג ומני גירא שוורץ, שוחחו עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), על מתווה הנשיא.

    אבי גרינצייג: "תלינו תקווה בנשיא, אחרי הנאום הראשון הייתה תחושה שהוא יצליח להוביל מתווה מאוזן. פתאום אתמול הוא שבר בחדות שמאלה להצעה שהיא יותר גרועה מהמצב הנוכחי. ההנחה היא שהמכון הישראלי לדמוקרטיה עומד מאחורי ההצעה. אולי הרצוג הבין שאין לו סיכוי למצוא פתרון והחליט לפחות לפתוח לעצמו חזרה את הדלת להנהגת השמאל בעתיד.

    "הוא מנסה להפריד את החרדים מהימין. הוא אומר אני סוגר לכם את נושא הגיוס וחוק דרעי ושבו בשקט. אני מאוד מקווה שהחרדים לא יתפתו לסיפור הזה".

    למי יצייתו המשטרה והצבא במקרה של פסילת הרפורמה בבג"ץ? "זו שאלת מיליון הדולר למי יצייתו גופי הביטחון. החוק מאוד ברור ואומר שהמשטרה והצבא מצייתים לממשלה אבל אי אפשר לדעת לאן הדברים התפתחו. אני מאמין שהרבה מהרעש של המחאה זה רוח.

    "יש יחס של פריבליגים אליהם ולכן נראה לנו שמדובר במחאת ענק. אלה פרפורי גסיסה של מחנה פוליטי שמתפוגג. אחרי הרצוג לא נראה לי שיש מי שיכול להוביל הידברות".

    מני גירא שוורץ: "לא סופרים בכלל את הציבור הימני. כל מה שהרגשנו הולך ומתברר כמציאות. אנחנו רואים את ההתנהלות. מדברים אל הקיר. במשך חודשיים רק הקואליציה אומרת בואו נדבר והאופוזיציה אומרת לא. פתאום כשהנשיא מגיש את מתווה השמאל שלו – לפיד מחבק".



    0 תגובות